דן

דן

חידוש ושימור עבודות עץ

חידוש ושימור הדק – עשה זאת בעצמך או על ידי מומחה

 אחת לשנה כדאי לחדש את פני הדק ומצורפות המלצות לביצוע    

הכנות

בשלב ראשון נעבור בקפדנות על כל הדק נבדוק ונחליף או נחזק ברגים שבורים או ברגים רופפים,תוך כדי עבודה זו נראה מקומות בהם לוחות הדק התעוותו או עלו והברגים כבר לא מצמידים אותם למקומם ,בנקודות אילו אם הדבר מפריע להליכה או מפריע לעין אפשר ללטש נקודתית את המקום ולהשוות את הגבהים ,באם מדובר על חלקים גדולים בדק שנראים כך יש צורך ללטש את כל הדק ואז לא בטוח שהדבר אפשרי עם כלים ידניים ויהיה צורך להתייעץ עם מחדש דקים מקצועי  ,לנו יש את הציוד הדרוש לכך.

ניקיון

לאחר שחיזקנו את הברגים וליטשנו את שצריך ללטש מתחילים בניקיון העץ שמתבצע בצורה פשוטה יחסית:

לוקחים קערה גדולה או דלי גדול [כדי שמטאטא יכנס בו] עם מים פושרים, כחצי כוס סבון כלים [ואפשר במקרים קשים או מוזנחים להוסיף כרבע כוס אקונומיקה] לטבול את המטאטא [ עדיף מטאטא עם זיפים קשים ] ולשפשף את הדק בחוזקה .

חשוב מאוד –  לא לתת לעץ להתייבש כך שאת העבודה מבצעים בחלקים מחליטים על חלק בדק  שעליו עובדים משפשפים אותו עם החומר שהוכן ושוטפים עם צינור מים [ אם יש אקדח לחץ עדיף ]  ואז עוברים לחלק נוסף בדק ,במשך הזמן תלמדו את הקצב של עצמכם ותהיו יותר יעילים. וכך עד שכל הדק נקי וכבר תראו את ההבדל.

שימון / צביעה

 ישנם שני סוגים של חומרים שאיתם אנו משתמשים – חומרים המבוססים על שמן בלבדואת אילו יש ליישם כשהעץ יבש לחלוטין  וחומרים המבוססים על אמולסיה של שמן ומיםשאותם אנו מיישמים על עץ לח , חומרים אילו [האמולסיה] נוחים יותר לעבודה בעיקר מפני שאפשר לבצע את כל עבודת החידוש ברצף כלומר מייד לאחר הניקיון אפשר לשמן את הדק וזה כמובן יותר פרקטי. בשני סוגי החומרים קיימים גוונים שונים לבחירה ומספר חברות שונות  אנו משתמשים כבר מספר שנים בשמנים המבוססים על אמולסיה של שמן ומים והם מוכיחים את עצמם . בכל מקרה אני ממליץ תמיד לבחור גוון בהיר ככל שניתן כי במשך השנים וככל שהזמן חולף העץ מתכהה מעצמו והגוון הכללי של הדק נהיה כהה .

ממליץ לבצע את השימון עם ספוג ובחנויות המובחרות כמו שאומרים מוכרים ספוג שמחובר לידית [ פד ] שאותה מחברים למוט של מטאטא והעבודה מתבצעת יחסית בקלות .

חשוב מאוד – השימון יתבצע בשעות אחר הצהרים המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות כשעדיף שאין קרינת שמש ישירה ובטח כשהעץ עצמו לא חם למגע.

 להשתדל למרוח את השמן בצורה אחידה , לא להשאיר שלוליות להמתין כעשרים דקות עד חצי שעה לבדוק שהשכבה הראשונה אינה דביקה ולאחר מכן לשמן שכבה שנייה

תחזוקת הדק  – עשה זאת בעצמך

 כדי לשמור על מראה יפה של הדק כדאי לנקות אותו אחת לחודש והניקיון מתבצע כמו ששוטפים רצפה בבית – מים פושרים קצת סבון רך [סבון כלים כל שהוא] וסמרטוט רצפה ופשוט לעשות ספונג’ה .

איך עושים ספונג’ה ? תשאלו את מי שעושה בבית.

חידוש דק – עשה זאת על ידי מומחה

 אחת למספר שנים או אם אתם רוצים לחדש את הדק בצורה יסודית יותר  כדאי לקחת בעל מקצוע בתחום [למשל אותי] אנו באם עם ציוד מקצועי יותר עם מכשיר שטיפה בלחץ מים ומכונת ליטוש גדולה ועושים את כל השלבים שכתבתי למעלה במקצועיות יותר וביסודיות יתרה עם ציוד וחומרים מקצועיים.

חידוש דק שעברו עליו מספר שנים מאז שחודש בצורה מקצועית יעלה בסביבות 50-80 ₪ למטר רבוע תלוי בגודל הכללי של הדק ובמצבו העדכני.

צרו קשר ואשמח לבוא ולראות את הדק ללא התחייבות ולתת לכם הצעת מחיר במקום – דני , דן עיצובים בעץ   050-2388789

וכמובן שאם תחדשו ותשמנו את הדק אחת לשנה הדק יישמר ויישאר במצב טוב ויפה לאורך שנים.

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

המוצרים שלנו

דילוג לתוכן